27 January 2012

i-city park: hati colourful

After 3 months in Sarawak, now i'm home. akhirnyaaaaaaaa~ 



*guling-guling ke kiri* weee ~ ~



*guling-guling ke kanan* weeeeeee~ ~ (eh2, bahagia nampak! haha)

ok, stop guling2 walaupun hari2 akan berguling. Kali ni balik rumah macam balik rumah baru. Rumah tengah direnovate. Serius rasa lain bila rumah yang aku stay dari aku kiciiiiiiikk sampai besa ni dah bertukar wajah. Rasa sayang bila tengok dinding yang ada hasil seni akak abang aku masa dorang kecik akan di cat. Nasib baek hasil seni aku kat tangga ada lagi (nak jugak tu ;p)

Second day kat rumah terus diangkut ke rumah abang kat Klang. Satu family berkumpul. Jumpa semua anak buah aku, and youngest niece aku, Iman tengok maksu dia ni macam alien..sobs2...well, muka ni la paling dia jarang nampak~ tapi puas dapat pipi dia..heeheheehehee. 

Malam tu jalan ke i-city park. Salah timing kitorang pergi sebab ramai gilos orang kat situ nak celebrate chinese new year holiday T_T tapi keluar dengan family, haruslah seronok ^^




Iman si genit yang berjaya buat ktorang satu family geram. Dia ni cucu Atuk. Semua orang dia tak layan kecuali ngan ayah. Jeles!!



Kat umah abang tetiba boleh ada portable machine untuk cek blood pressure tu. Abang cakap dapat free masa beli tilam. Justeru ituuu, aku selaku nursing student pun telah di-request2 oleh family member aku untuk cek blood pressure dorang. Dari mak ayah, abang, akak sampaaaai lah ke farisha tuh (padahal cuff dia actually for adult). Farisha nak pakai pun sebab dia nak rasa sakit ke tak (-_-“



“ok, abang nye tinggi sikit ar..maybe sebab abang baru lepas jalan2 tadi an..” *explain lepas tengok abang cam cuak..ahaks*

“kakyu nye rendah gak ar..tapi stil tak bahaya. Dalam family ni pun, kalau yang perempuan semua rendah2 sket”  *terus bergebang*



Abang Wan pulak tanya soklan advance sket.  “Adik, apa benda systolic ngan diastolic tu??” pastu masa nak jawab tetiba guna bahasa melayu (belajar dalam term English). Jadi terkeluar lah perkataan ‘KEUPAYAAN JANTUNG’, ‘MENGEMBANG’ and sebagainya. hehehehe. Ye. Memang terasa skema dan formaall ye lepas tu, tapi apa kesah asalkan dorang paham ^^v




tak dapat nak upload gamba lain disebabkan internet lembab tahap gaban T_T cuti ni insyaAllah akan digunakan untuk buat benda yang dah plan dalam pale ni since kat Sarawak.. Hepi holiday! :)







-"kalau hentak hati ni kat batu, entah2 batu tu yang pecah"
minta maaf.yang lepas biarlah lepas.jangan dikejar lagi :)









2 comments: